Johnnie Walker Red Label Whisky
Many whisky blenders make the mistake of thinking that to produce a brand of Scotch Whisky that will be popular internationally, they need to create a blend with not much flavour. Nothing could be further from the truth as Johnnie Walker Red Label has proved. It is the world's most popular whisky, yet it has a distinctive strength of character and a fullness of flavour that sets it apart from other brands.
When Johnnie Walker began in business in 1820, he developed an immense respect for malt whiskies with real flavour. In particular, he favoured robust Islay and Island malt whiskies, because they added depth and vigour to his blends. His grandson, Alexander Walker, inherited all his grandfather's blending skills and his taste preferences. When he developed the Johnnie Walker Red Label blend, he made sure that, although it was much smoother and somewhat lighter than many of its contemporaries, it retained the authentic flavour of traditional Scotch Whisky.
That was at the turn of the century. Within twenty years Red Label had become the first truly global brand, sold in over 120 countries around the world. It also gained a devoted following at home in Britain. King George V liked Johnnie Walker whisky so much that he granted a Royal Warrant to the company in 1933, and Johnnie Walker has remained an official purveyor of whisky to the Royal Household to the present day.
Red Label whiskies have consistently won awards in competitions; recently Red Label won Gold and Grand Gold Medals at the Monde Selection Awards, one of the drinks industry's most respected international events. And in 1996 it won a Gold Medal in the International Wine and Spirit Competition in the blended Scotch Whisky category.
Johnnie Walker Red Label whisky
Muchos de los mezcladores de whisky en el error de pensar que para producir una marca de whisky escocés que ser popular internacionalmente, necesitan crear una mezcla con un sabor mucho más. Nada podría estar más lejos de la verdad, como Johnnie Walker Red Label ha demostrado. Es el whisky más popular del mundo, sin embargo, tiene una fuerza distintiva del carácter y de una plenitud de sabor que lo distingue de otras marcas.
Cuando Johnnie Walker empezó en el negocio en 1820, desarrolló un inmenso respeto por el whisky de malta con sabor real. En particular, es partidario de whiskies de Islay robusto y la isla de malta, que añadieron profundidad y vigor a sus blends. Su nieto, Alexander Walker, heredó las habilidades de todas las mezclas de su abuelo y sus preferencias de gusto. Cuando desarrolló el blend Johnnie Walker Red Label, se aseguró de que, aunque fue mucho más suave y ligero que muchos de sus contemporáneos, conservara el sabor auténtico del tradicional whisky escocés.
Eso fue a comienzos de siglo. Dentro de veinte años Red Label se ha convertido en la primera marca verdaderamente global, que se vende en más de 120 países de todo el mundo. También ganó seguidores devotos en casa en Gran Bretaña. King George V le gustaba el whisky Johnnie Walker tanto que una Real Cédula concedida a la empresa en 1933, y Johnnie Walker ha seguido siendo un proveedor oficial de whisky a la Casa Real el día de hoy.
Whiskies de Red Label siempre han ganado premios en concursos; Red Label recientemente ganó el oro y el Gran Medallas de Oro en los Premios de Monde Selection, uno de los eventos internacionales de la industria de las bebidas más respetados. Y en 1996 ganó una medalla de oro en la International Wine and Spirit Competition en la categoría Blended Scotch Whisky.
Christian Perez Sweden & Franko kabashi , Tu Bar / Amo los Bares - Peru .
Christian Perez - Master Mixologist of Sweden
E - Mail: pherezchristian@hotmail.com
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